אמן חינוך

(מחזור 3 (אונליין

שני זילברשטיין וירון יעקב

בתור אנשי חינוך/הורים אנחנו מגיעים למפגש עם הילדים עם דעות וחוויות הקשורות לאופן בו גדלנו, אך רובנו גדלנו בחינוך אותו אנחנו רוצים לשפר. אנחנו רוצים לתת לילדינו חינוך בו אנחנו מאמינים, אנחנו רוצים לתת להם את הכי טוב שיכול להיות להם ולנו.

 

חינוך מונטסורי תופס מקום יותר ויותר רב בתמונה החינוכית העולמית מאחר והוא מספק תשובות לשאלות החינוכיות הגדולות שלנו. מהן השאלות האלה? איך ״עושים מונטסורי״?

 

לפי מונטסורי תפקידנו כמבוגרים הוא קצת שונה ממה שמוכר לנו מילדותנו:

 

  • במקום ללמד אנחנו מתבקשים להוות מקום של בטחון וקשר, ליצור מרחבים רגשיים ופיזיים בהם ילדינו יוכלו לרכוש כלים לחיים.

  • במקום לחנך אנחנו מתבקשים להתבונן עמוק, בילדים ובעצמנו, ולעצב סיטואציות למידה שיאפשרו לילדים ללמוד את השיעור הבא.

  • במקום ללמוד קורס חד פעמי, אנחנו מתבקשים להיות במודעות מתמדת על עצמנו ולעבוד במי שאנחנו.

 

בקורס הזה נתרגל ביחד חשיבת מונטסורי, בדיוק כמו שמתרגלים יוגה או מדיטציה. זהו קורס דיאלוגי אליו כל אחד יביא את הצרכים והבקשות שלו, ואנחנו נכוון, ננחה, נדייק ונעמיק. בעזרת הקבוצה נדון, נחווה, נאתגר, נפרק ונרכיב מחדש את ה״האני המונטסורי״ של כל אחד מאיתנו, כפי שקורה בקהילות מונטסורי בבית ובמסגרות.

_______________0.png

 

פרטים טכניים:

 

זום הכרות:

מוצ״ש 24.10.20 בשעה 21:00.

Join Zoom Meeting

https://us02web.zoom.us/j/84950451723?pwd=bFdXc3BGU1Y2MW1WWmtJWmpiejZLUT09

Meeting ID: 849 5045 1723

Passcode: 594065

כל הפרטים הטכניים (כולל אופן התשלום ב״דהנה״) ינתנו במפגש הכרות.

 


סילבוס הקורס:

1. אז, מה כבר מונטסורי בתוכי? למה הדרך הזו מרגישה לי כל כך נכונה?

2. מריה מונטסורי כיזמת חינוכית בתחילת המאה העשרים: רקע היסטורי על תקופתה של מריה מונטסורי, התאוריה התפתחותית שלה, פרויד, פיאז׳ה, גנדי, סגאן, רוסו, ועוד.

3. ארגז כלים של הילד- המוח הסופג, הנטיות הטבעיות, תקופות הרגישות והמדריך הפנימי.

4. ללמד או לא ללמד? זו השאלה. מה הילד לומד מצורת ההתנהלות שלי? מודלינג ודוגמא אישית.

5. האם אני מבוגר הליקופטר או מבוגר מגדלור? איך זה קשור לתצפיות?

6. מונטסורי או מונט-something: ההבדל בין עשייה מונטסוריאנית לבין תרגילים דידקטיים.

7. נקודות התייחסות ונקודות עניין - הילד כמצלמה ולאיזה תמונות אני מכוון.

8. מדריך מונטסורי כמושא להיקשרות.

9. אומנות החינוך - ART OF TEACHING.

10. להתחבר לשקט הפנימי (הטבעי).

11. TEACH DONT CORRECT - למד, אל תתקן. 

12. תוצאות: השלכות הגיוניות של מעשים - LOGICAL CONSEQUENCE.

צור קשר

תודה שהתעניינת. נציג הומסטארט יחזור אליך להרשמה.